@article{oai:fujijoshi.repo.nii.ac.jp:00001514, author = {伊井, 義人 and 中村, 伸次 and 西川, 絵梨 and 田中, 萌々 and 長野, 祐果 and Ii, Yoshihito and NAKAMURA, Shinji and NISHIKAWA, Eri and TANAKA, Momo and NAGANO, Yuuka}, issue = {1}, journal = {藤女子大学QOL研究所紀要, The Bulletin of Studies on QOL and Well-Being}, month = {Mar}, note = {本稿では、2014年度に石狩市立厚田中学校で実施された藤女子大学学生による学習支援活 動を振り返る。今回は、特に本学三年生が実施した家庭科授業での支援に焦点を当てて、授 業者本人、中学校での指導教員、後輩学生の「振り返り」を掲載し、次年度の活動の参考と したい。 また、この場をお借りして、本稿で報告する学習支援活動を支えてくださっている石狩市 教育委員会および厚田中学校の皆さんには御礼申し上げたい。, This paper aims to report on the learning support activities provided by undergraduate students of Fuji Women’s University. Especially this time we plan to reflect on class lessons of Home Economics taught by our third grade student. This feedback would give us a chance to make clear the meaning of our learning support activities for both of university and junior high school.}, pages = {153--160}, title = {「授業力」の向上を目指した大学生による学習支援活動: 厚田中学校における家庭科の授業を視点として}, volume = {10}, year = {2015}, yomi = {イイ, ヨシヒト and ナカムラ, シンジ and ニシカワ, エリ and タナカ, モモ and ナガノ, ユウカ} }