ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要類
  2. 藤女子大学人間生活学部紀要
  3. 53

特別な支援を必要とする子どもと家族への支援 : 地域連携を通して考える

https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/875
https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/875
7c058a92-6ab7-44e7-9970-e97514e0815c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00010243264.pdf KJ00010243264.pdf (900.5 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-22
タイトル
タイトル 特別な支援を必要とする子どもと家族への支援 : 地域連携を通して考える
タイトル
タイトル Support for Children Who Need Special Consideration and their Families : About the Community-based Partnership
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12605795
著者 小川, 恭子

× 小川, 恭子

WEKO 1405

小川, 恭子

Search repository
吉田 孝子

× 吉田 孝子

WEKO 1406

吉田 孝子

Search repository
OGAWA, Kyoko

× OGAWA, Kyoko

WEKO 1407

en OGAWA, Kyoko

Search repository
YOSHIDA Takako

× YOSHIDA Takako

WEKO 1408

en YOSHIDA Takako

Search repository
著者所属(日)
値 藤女子大学人間生活学部保育学科
著者所属(日)
値 藤女子大学人間生活学部保育学科非常勤講師
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Early Childhood Care and Education, Faculty of Human Life Sciences, Fuji Women's University
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Early Childhood Care and Education, Faculty of Human Life Sciences, Fuji Women's University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 On April 1, 2013, the Services and Support for People with Disabilities Act was revised as the Act for Comprehensively Supporting the Daily and Social Lives of People with Disabilities (the Comprehensive Services and Support for People with Disabilities Act). In accordance with the spirit of the act, there has been a trend toward respecting the fundamental human rights of people with disabilities, including children, to help them lead happy daily and social lives. This paper presents cases of family support services that have been provided in cooperation with the local community to ensure special school students have good standards of living. In conclusion, the paper suggests that the creation and utilization of individual family support plans by reflecting the life cycle of the whole family (which may change with the growth of their children) and the rebuilding of an ideal community-based partnership by supporters based on the accumulation of experience providing support in cooperation with the community are effective in continuously providing support for special school students for a better future.
書誌情報 巻 53, p. 65-72, 発行日 2016-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 6
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00010243264
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:05:59.991766
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3