ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要類
  2. 藤女子大学人間生活学部紀要
  3. 55

インクルーシブ教育の概念における日豪比較 : 「多様性」の潜在的な適用対象に焦点を当てて

https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/1649
https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/1649
a358a267-14ca-4fe1-928f-c5fdf0b49a37
名前 / ファイル ライセンス アクション
新川論文.pdf インクルーシブ教育の概念における日豪比較 : 「多様性」の潜在的な適用対象に焦点を当てて (772.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-07-23
タイトル
タイトル インクルーシブ教育の概念における日豪比較 : 「多様性」の潜在的な適用対象に焦点を当てて
タイトル
タイトル Comparison of Japan and Australia in the concept of inclusive education : Focusing on the potential application of "diversity"
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 新川, 広樹

× 新川, 広樹

WEKO 2494

新川, 広樹

ja-Kana シンカワ, ヒロキ

Search repository
伊井, 義人

× 伊井, 義人

WEKO 2495

伊井, 義人

ja-Kana イイ, ヨシヒト

Search repository
SHINKAWA, HIROKI

× SHINKAWA, HIROKI

WEKO 2496

en SHINKAWA, HIROKI

Search repository
Ii, Yoshihito

× Ii, Yoshihito

WEKO 457

en Ii, Yoshihito

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the Salamanca statement, the philosophy of inclusive education penetrated into the school education of each country. However, from the viewpoint of the implementation process of inclusive education, its adaptation range varies slightly from country to country. Therefore, in this paper I would like to clarify the potential scope of diversity in terms inclusive education in Australia and Japan, which has been actively promoting inclusive education.
In both countries, special support education for children with disabilities is the main field of inclusive education. However, in Australia the cultural diversity and socioeconomic background of children are also included in the scope of application and practiced. On the other hand, eduation in Japan focus on children with disabilities and deepen their practice. In this paper, we will consider the issues and the future image of inclusive education while taking into account the scope of their adaptation.
書誌情報 藤女子大学人間生活学部紀要
en : The bulletin of the Faculty of Human Life Sciences, Fuji Women's University

号 55, p. 31-40, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 藤女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-4689
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12605795
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021558562
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:02:11.030344
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3