ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要類
  2. 藤女子大学紀要. 第II部
  3. 49

特別支援学校における教育実習改善の基礎的研究 (1) : 教育実習担当指導教員へのアンケート調査から

https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/421
https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/421
eeea01fa-a21e-4a2f-bb4b-3a09b198a976
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00007823830.pdf KJ00007823830.pdf (523.0 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-22
タイトル
タイトル 特別支援学校における教育実習改善の基礎的研究 (1) : 教育実習担当指導教員へのアンケート調査から
タイトル
タイトル A study on the improvement of practice teaching at schools for special needs education : Based on a questionnaire survey of teachers supervising student teachers
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11520347
著者 池田, 浩明

× 池田, 浩明

WEKO 648

池田, 浩明

Search repository
小川 透

× 小川 透

WEKO 649

小川 透

Search repository
武石 詔吾

× 武石 詔吾

WEKO 650

武石 詔吾

Search repository
IKEDA, Hiroaki

× IKEDA, Hiroaki

WEKO 651

en IKEDA, Hiroaki

Search repository
OGAWA Toru

× OGAWA Toru

WEKO 652

en OGAWA Toru

Search repository
TAKEISHI Shogo

× TAKEISHI Shogo

WEKO 653

en TAKEISHI Shogo

Search repository
著者所属(日)
値 藤女子大学人間生活学部保育学科
著者所属(日)
値 藤女子大学人間生活学部保育学科
著者所属(日)
値 藤女子大学人間生活学部保育学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Our research is aimed at revealing the supervising teachers' attitude towards enhancing and improving our practice teaching at schools for special needs education. In order to collect data, we conducted surveys among supervising teachers who have taught as part of the practice teaching. The following three points were identified : 1) most of the supervising teachers who taught in the practice teaching class have a sense of fulfillment in their work, 2) a considerable amount of the course is spent in teaching student teachers how to get involved with or relate to children and how to understand them as well as on how to prepare lesson plans, 3) supervising teachers feel it would greatly benefit student teachers if they were taught prior to taking the practice teaching the characteristics of the various disorder likely to be encountered as well how to prepare lesson plans.
書誌情報 巻 49, p. 85-89, 発行日 2012-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 12
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00007823830
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:08:27.615581
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3