ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要類
  2. 藤女子大学QOL研究所紀要
  3. 2
  4. 1

教育実習事前指導における指導案作成指導の内容・方法

https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/642
https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/642
d7155d7d-e4f8-4e23-9be8-92e1fc75be72
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006452247.pdf KJ00006452247.pdf (304.1 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-22
タイトル
タイトル 教育実習事前指導における指導案作成指導の内容・方法
タイトル
タイトル Considerations on education to make lesson plans in a course of study for the teaching profession
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教職課程
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 指導案
キーワード
主題Scheme Other
主題 系統性
キーワード
主題Scheme Other
主題 中央教育審議会
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 a course of study for the teaching profession
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching practice for students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lesson plan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sequence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Central Education Council
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12218176
著者 高瀬, 淳

× 高瀬, 淳

WEKO 880

高瀬, 淳

Search repository
水上 香苗

× 水上 香苗

WEKO 881

水上 香苗

Search repository
高橋 さおり

× 高橋 さおり

WEKO 882

高橋 さおり

Search repository
酒井 研作

× 酒井 研作

WEKO 883

酒井 研作

Search repository
TAKASE, Atsushi

× TAKASE, Atsushi

WEKO 884

en TAKASE, Atsushi

Search repository
MIZUKAMI Kanae

× MIZUKAMI Kanae

WEKO 885

en MIZUKAMI Kanae

Search repository
TAKAHASHI Saori

× TAKAHASHI Saori

WEKO 886

en TAKAHASHI Saori

Search repository
SAKAI Kensaku

× SAKAI Kensaku

WEKO 887

en SAKAI Kensaku

Search repository
著者所属(日)
値 藤女子大学人間生活学部人間生活学科
著者所属(日)
値 北海道大学大学院教育学研究科・大学院生
著者所属(日)
値 北海道大学大学院文学研究科・大学院生
著者所属(日)
値 広島大学教育学部
著者所属(英)
言語 en
値 Fuji Women's University
著者所属(英)
言語 en
値 Graduate Student, Hokkaido University
著者所属(英)
言語 en
値 Graduate Student, Hokkaido University
著者所属(英)
言語 en
値 Hiroshima University
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 原著
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 2006年7月に中央教育審議会によって示された「今後の教員養成・免許制度の在り方について(答申)」は、教職課程の改善・充実に向けた施策の一つとして、「教職実践演習(仮称)」の導入を提言している。これに伴って、指導案作成指導の意義や位置づけが変化することになる。教材をどのような順序・配列で教えるかといった「系統性」の問題に着目した指導案の作成指導の実践では、学生が作成した指導案の順序・配列を実際に変更してみせた上で、到達する生徒の理解や意識が相違することを具体的に提示する方法が有効であった。指導案作成指導にあたっては、いかに設定した指導目標を達成するかといった観点から、学生が作成した指導案に改善する余地があることを繰り返し提示していくことが肝要といえる。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Regarding the conference of "The idea] method of future teaching education/ licence system" the Central Education Council in July 2006, it is suggested as one of the measures for improvement/ substantiality of the course of study for the teaching profession, a "Field Experience Teacher Education Program (tentative name)" is recommended to be introduced. With this, the significance of lesson plan guidance and the position of curriculum of the teacher education will be changed. In our course of study for the teaching profession, we have been giving teaching plan guidance that focus on the education material's sequencing problem, for example how to order and arrange the materials for class. Therefore, we have been trying to teach our student by actually modifying their teaching plan's sequence and arrangement, then show them the changes between before and after the modification, and how it affects children's understanding and comprehension. From these, depends on the teaching plan guidance, in order to achieve the goal set, it is important to keep correcting student's teaching plan and specifically point out how they could improve as there is always room for improvement in a teaching plan.
書誌情報 巻 2, 号 1, p. 33-39, 発行日 2007-03-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 9
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006452247
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:17:57.274561
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3