WEKO3
アイテム
特別支援学校の教育実習における学生の意識について(3)教育実習生へのアンケート調査から
https://doi.org/10.15092/00001534
https://doi.org/10.15092/00001534e719c78f-a3e5-46b3-837e-480bf6398740
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-07-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 特別支援学校の教育実習における学生の意識について(3)教育実習生へのアンケート調査から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Awareness of trainees in regard to teaching practice at schools for special needs education(3)Findings based on questionnaire surveys completed by teacher trainees | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15092/00001534 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
今野, 邦彦
× 今野, 邦彦× 池田, 浩明× 小川, 透× KONNO, Kunihiko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This research, consisting of a summary of questionnaire surveys completed by trainees involved in teaching practice at special needs schools, is the third report followed by those published in 2011 and 2013. The questionnaire form used for this survey was improved to further clarify the awareness of and challenges faced by the trainees involved. The surveys reveal that the trainees derived great satisfaction from teaching practice, identifying communication and interaction with children as the prime reasons. |
|||||
書誌情報 |
藤女子大学人間生活学部紀要 en : The bulletin of the Faculty of Human Life Sciences, Fuji Women's University 号 54, p. 97-103, 発行日 2017-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 藤女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2187-4689 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12605795 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40021191007 |