ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要類
  2. 藤女子大学人間生活学部紀要
  3. 54

日本人学習者に対する第二言語としての英語音声学教授法について

https://doi.org/10.15092/00001540
https://doi.org/10.15092/00001540
18e4bf10-d184-4866-8168-3beb64919633
名前 / ファイル ライセンス アクション
御手洗論文.pdf 日本人学習者に対する第二言語としての 英語音声学教授法について (587.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-07-20
タイトル
タイトル 日本人学習者に対する第二言語としての英語音声学教授法について
タイトル
タイトル How to Teach English Phonetic Components to Speakers of Japanese : A Review of Previous Studies
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15092/00001540
ID登録タイプ JaLC
著者 御手洗, 昭治

× 御手洗, 昭治

WEKO 2419

御手洗, 昭治

ja-Kana ミタライ, ショウジ

Search repository
森吉, 紀江

× 森吉, 紀江

WEKO 2420

森吉, 紀江

ja-Kana モリヨシ, ノリエ

Search repository
Mitarai, Shoji

× Mitarai, Shoji

WEKO 2421

en Mitarai, Shoji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to compare some salient suprasegmental and
segmental differences between English and Japanese, to identify difficulties that
Japanese learning English may encounter, and to revisit effective pronunciation
teaching based on previous research findings. Current tendency is to focus on
integration of suprasegmental and segmental features rather than choosing either of
them. Regarding setting priority in teaching pronunciation, a consensus between
experienced teachers on relatively important pronunciation features for Japanese
learning English was recently provided by Saito (2014). As for teachers’roles and
responsibilities, there are many factors (e.g., learners’goal, proficiency level, and
development stage)which pronunciation teachers need to take into account. With
this in mind, teachers are responsible for selecting appropriate approaches, instructional
materials, and learning activities from a wide range. Above all, phonemic
distinction exercise,articulatory descriptions or diagrams seem beneficial especially
for beginners. Form Focused Instruction (FFI) and social interaction with others
are regarded to be effective approaches to improve phonetic abilities in spontaneous
communication.
書誌情報 藤女子大学人間生活学部紀要
en : The bulletin of the Faculty of Human Life Sciences, Fuji Women's University

号 54, p. 157-178, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 藤女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-4689
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12605795
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021191149
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:04:08.684609
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3