ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要類
  2. 藤女子大学QOL研究所紀要
  3. 11
  4. 1

へき地小規模中学校における学習支援活動を通した教職課程履修学生の成長と変化

https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/758
https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/758
9c1d5dfa-9d3b-4e30-afd7-42b75f624b65
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00010243311.pdf KJ00010243311.pdf (469.7 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-22
タイトル
タイトル へき地小規模中学校における学習支援活動を通した教職課程履修学生の成長と変化
タイトル
タイトル A report on development and change of university students through learning support in remote school
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 へき地小規模校
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生の成長と変化
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning Support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Remote School
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Development and Change of University Students
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12218176
著者 伊井, 義人

× 伊井, 義人

WEKO 1229

伊井, 義人

Search repository
松原 謙二

× 松原 謙二

WEKO 1230

松原 謙二

Search repository
II, Yoshihito

× II, Yoshihito

WEKO 1231

en II, Yoshihito

Search repository
MATSUBARA Kenji

× MATSUBARA Kenji

WEKO 1232

en MATSUBARA Kenji

Search repository
著者所属(日)
値 藤女子大学人間生活学部人間生活学科
著者所属(日)
値 石狩市立厚田中学校
著者所属(英)
言語 en
値 Professor, Fuji Women's University, Faculty of Human Life Science, Department of Human Life Studies
著者所属(英)
言語 en
値 Deputy Principal, Atsuta Junior High School
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 原著
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本報告では、2015年度の石狩市立厚田中学校で実施した学習支援活動に関わる学生の振り返りを通して、学生の変化と成長を考察する。そのテーマとしては、「授業内での学習支援」「学校行事」「家庭科の授業」に関する振り返りである。それらを時系列的に考察した後、学習支援継続に係る中学校側からの提言を紹介し、今後の展開を提示したい。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper aims to report on one year-development and change of university students influenced by the activities related to learning support in remote school (Atsuta Junior High School). The most of students who have participated in this project takes a teacher-training course and plan to become teacher after graduating university. Whenever they visit to remote school to participate in learning support activities, I have asked them written some comments on these experiences on SNS. These feedbacks would give us an opportunity to consider their development and change to become a teacher.
書誌情報 巻 11, 号 1, p. 93-101, 発行日 2016-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 13
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00010243311
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:16:28.556998
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3