ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要類
  2. 藤女子大学人間生活学部紀要
  3. 55

眼差しの再見 シェリー・レヴィーンの『ウォーカー・エヴァンスにならって After Walker Evans』(1981) : ポストモダニズムの写真における他者

https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/1660
https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/1660
9fe76a7b-97ae-4cb4-916f-9af1fe3ce08a
名前 / ファイル ライセンス アクション
鉢呂論文.pdf 眼差しの再見 シェリー・レヴィーンの『ウォーカー・エヴァンスにならって After Walker Evans』(1981) : ポストモダニズムの写真における他者 (732.7 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-07-24
タイトル
タイトル 眼差しの再見 シェリー・レヴィーンの『ウォーカー・エヴァンスにならって After Walker Evans』(1981) : ポストモダニズムの写真における他者
タイトル
タイトル A Reexamination of the Gaze in After Walker Evans, a work completed by Sherrie Levine in 1981 : Postmodernist photos and its Others
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 鉢呂, 光恵

× 鉢呂, 光恵

WEKO 259

鉢呂, 光恵

ja-Kana ハチロ, ミツエ

Search repository
HACHIRO, Mitsue

× HACHIRO, Mitsue

WEKO 292

en HACHIRO, Mitsue

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Sherrie Levine (1947- ) is a contemporary artist who was active in advocating
postmodernism, a movement that dates from the America of the 1980s.
Levine created new images by appropriating photos of people, from a series titled
Others, that had been taken by Walker Evans (1903-1973), a prominent photographer of modern times. Her artistic technique gained considerable attention from critics. In her work, she rephotographed, through her own imagination, the people in the existing
photos, focusing on their gaze, a gaze that was lost in modern times and was different
from a camera-conscious gaze. Through the production of simulated art or appropriated art, she attempted to examine and elucidate how photographic subjects were introduced and socially positioned by the mass media and by photography appreciators.
Her stance on art underlay her attempts to use postmodernist photography to
reconsider, from an artistic standpoint, how modernization had caused various things in
American society to become replaced.
Levine attempted to pursue visual possibilities. Based on an essay by Howard
Singerman that intricately discusses the “gaze” of people shot by Levine who showed a
specific interest in watching, this thesis highlights four items.
1) The composition of photos taken from this postmodernist perspective
2) The “gaze” of people shot by Levine in some photos (multiple lines of sight)
3) “Appropriation” (artistic techniques adopted by Levine)
4) New attempts made by Levine
書誌情報 藤女子大学人間生活学部紀要
en : The bulletin of the Faculty of Human Life Sciences, Fuji Women's University

号 55, p. 137-145, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 藤女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-4689
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12605795
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021558756
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:01:48.671055
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3